De Kracht van de Klacht

Klachten 2.jpg

Klachten management

Eén ontevreden klant die zijn gal spuugt bij het management van een bedrijf is gelijk aan 50 klanten die niets zeggen, maar wel ontevreden zijn!

Deze ontevreden klanten klagen niet bij u, maar bij 8 anderen en die vertellen het weer door aan anderen. Op deze manier ontstaat er dus een gigantisch sneeuwbaleffect.

Kent u het begrip churn? Dat zijn ontevreden klanten die weglopen. Dit churn-effect kunt u meten, zodat u maatregelen kunt treffen voor de klanten die via de ‘achterdeur’ dreigen te verdwijnen.

Tijdens de training Klachten management nemen we u mee door het proces van een klacht en geven bruikbare handvatten om uw bedrijfsproces zó in te richten of aan te passen dat u een klacht kunt ombuigen tot een positief effect !

Voor wie

Management, Middenkader en iedereen die te maken heeft met (interne en externe) klanten.

 Onderwerpen

  • Wat is een ‘klacht’?
  • Wat is de reden van een klacht?
  • Wie klaagt er eigenlijk?
  • Klachten procedure
  • Wat wil de klager bereiken?
  • Hoe kunnen we voorkomen dat klanten ontevreden klanten weglopen?

 

Meer informatie

Neem contact met ons op.